ثبت سایت در Google Webmaster Tools
آموزش ثبت سایت در Google Webmaster Tools + آموزش ویدئویی
۱۳۹۴-۱۰-۰۷
بکلینک رایگان در سایت های مستند - سری اول
بکلینک رایگان # سری اول: بکلینک در مراجع مستند
۱۳۹۴-۱۰-۲۴

تاثیر Heading ها در سئو | نکات مهم در مورد تگ Heading

تاثیر Heading ها در سئو

درود و وقت بخیر خدمت کاربران محترم میز سئو ، امروز قصد دارم مقاله کاملی راجع به تاثیر Heading ها در سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو ارائه بدم. با ما در ادامه همراه باشید.

تاثیر Heading ها در سئو

تگ Heading چیست ؟

تگ های Heading تگ هایی هستند که در زبان HTML برای تیتر دهی به کلمات و جملات از اون ها استفاده میشه.

تگ های Heading رو با حروف اختصاری Hn هم میشناسن ( H = Heading , N = Number | به معنای شماره تیتر )

این تگ ها در همه مرورگر ها بدون هیچ مشکلی نمایش داده میشن و همچنین میتونید با استفاده از CSS به اون ها استایل ذخواهتون رو بدید.

Heading ها ۶ شماره دارن ( H1, H2, H3, H4, H5 & H6 ) که هر کدومشون اندازه و اهمیت متفاوتی در صفحات وب و تارنما های اینترنتی دارن.

چرا باید از تگ Heading استفاده کنیم ؟

تگ های Heading اصلی ترین تگ هایی هستن که به کاربر به صورت کوتاه اطلاعات کاملی از مطلب میدن

همچنین خزنده های موتور های جست و جو ( Crawler ها ) اطلاعات زیادی رو در مورد یک صفحه از این تگ ها به دست میارن

به صورت علمی ثابت شده متن های بزرگ تر زود تر از بقیه متن ها توجه انسان ها رو جلب میکنند

تاثیر Heading ها در سئو | کانون توجه

و اما بریم سر بحث اصلیمون ( تاثیر Heading ها در سئو )

تاثیر Heading ها در سئو !

تگ های Heading به خزنده های موتور های جست و جو اطلاعاتی همچون نام برند – عنوان صفحه – کلمه کلیدی – زیر عنوان های مقاله و … میدن

و با توجه به شماره Heading داده شده به واژه ها و جملات برای اون ها ارزش قائل میشن

اما در حال حاضر یکی از مهم ترین نکتات در مورد سئو کاربر پسند بودن سایته

با توجه به قسمت که ترتیب خونده شدن متن توسط کاربرا از بزرگ به کوچیک رو توضیح دادم شما باید به طوری Heading هاتون رو تنظیم کنید که به کاربران هم اطلاعات کاملی رو بدن که البته قواعدی داره و موردش بهتون توضیح میدم

نحوه صحیح استفاده از Heading ها ( قواعد استفاده از تگ های Heading )

ما باید یه سری قواعدی رو رعایت کنیم تا تگ های Heading تاثیر مثبت بزارن رو سئوی سایت و صفحاتش که البته هر متخصصی برای خودش روش خاصی رو داره

فواعدی که اینجا براتون توضیح میدم یه سریشون به صورت ثابت تایین شدن و یه سریشون هم تجربه خودمه

نحوه جا گذاری Heading ها

تگ های Heading فقط باید بین تگ های <body> </body> استفاده شن ! تو خیلی از سایت ها دیدم بین تگ های <head> </head> از Heading ها استفاده می کنن که هیچ تاثیری نداره !!!

نحوه ترتیب دهی Heading ها

باید حواستون به این باشه که ترتیب درست رو رعایت کنید

بهترین ترتیب برای جای گذاری Heading ها:

Heading 1 – H1

Heading 2 – H2

سعی کنید همیشه بعد Heading 1 یه Heading 2 قرار بدید

در صفحه اصلی سایت به این صورت استفاده میشن : Heading 1 ( نام برند ) – Heading 2 ( توضیح کوتاه در حد یک جمله که کلمه کلیدی اصلیتون داخلش استفاده شده باشه )

به این نکته دقت کنید که بالای Heading 1 در کد HTML سایت هیچ Heading دیگه ای نباشه تاثیر زیادی نداره اما بهتره که این نکته رعایت بشه.

اما در نوشته ها و برگه های سایت نحوه استفاده کمی فرق می کنه

Heading 1 – H1

Heading 2 – H2

Heading 3 – H3

Heading 3 – H3

….

Heading 4 – H4

….

Heading 1 معمولا عنوان برگه یا نوشته قرار میگیره

Heading 2 اطلاعات تکمیلی در مورد نوشته که کلمه کلیدی اصلی رو هم شامل میشه

Heading 3 زیر عنوان ها

Heading 4 زیر عنوان های H3 معمولا استفاده میشه

و همین فرمول ادامه داره

تعداد Heading ها در صفحه

یکی از مهم ترین نکات تو استفاده از Heading ها تعدادشونه

Heading 1 : در هر صفحه فقط یک بار باید ازش استفاده بشه ! اگر بیشتر باشه موتور جست و جو رو گیچ می کنه و بی تاثیر میشه

Heading 2 : یک تا چهار بار

Heading 3 : یک تا پانزده بار ( الزامی نیست )

Heading 4 : پنج تا سی بار ( الزامی نیست )

Heading 5 : پنج تا شصت بار ( الزامی نیست )

Heading 6 :  پنج تا ۱۲۰ بار ( الزامی نیست )

این قواعد رو اگر رعایت کنید بیشترین استفاده رو از Heading ها میتونید ببرید.

اگر سوالی داشتید و قسمتی از توضیحات نا مفهوم بود در نظرات بپرسید قول میدیم جواب بدیم و همچنین اگر این مقاله کمکتون کرد با دوستانتون در شبکه های اجتماعی مثل Facebook , Twitter و … به اشتراک بزارید.

اطلاعات پست:

نام : تاثیر Heading ها در سئو | نکات مهم در مورد تگ Heading

دسته: آموزش سئو

منبع: میز سئو

دانیالی
دانیالی
درود محمد دانیالی هستم حدود یک دهه میشه که تو وبمسترینگ و 6 سالی هم هست که در عرصه ی سئو و بهینه سازی وب سایت ،بازاریابی اینترنتی و برندینگ مشغول فعالیت هستم. وبمسترینگ باعث شد تا به علم سئو هم علاقهمند بشم.سئو تیبل را بنده و اقای مهندس مهرداد طاهری مدیریت می کند. در خدمت شما دوستان هستیم

6 دیدگاه ها

  1. احسان گفت:

    سلام
    خوبی؟ عیدت مبارک 🙂

    دارم یک قالب کدنویسی میکنم که درمورد سئوش یکم سوال دارم
    خواهشا وقتشو داشتی بترتیب جواب بده

    ۱٫ اگه به تگ های هدینگ داخل پست از style.css رنگ قرمز یا هر رنگ دیگه ای بدم مشکلی تو سئو داره؟ مثلا به اینصورت :
    .content .post h3 {
    font-size: 16px;
    color:red;
    }

    ۲٫ اگه از طریق style.css یک رنگ پیشفرض به هدینگ دادم اما نخواستم یکی از هدینگ های پستم قرمز باشه و از داخل ویرایشگر پست رنگ سبز بهش اضافه کردم مشکلی تو سئو داره؟

    ۳٫ یک کد کوتاه کننده تاتیل پست هست که مثلا اگه تایتل از ۶۰ کاراکتر بیشتر شد بقیه اش بصورت … بشه و این قضیه ای که میگم مربوط به صفحه اصلی سایت میشه. اما من در کنار اینکه تایتل رو کوتاه کردم یه title=”title” به لینکش میدم که وقتی ماوس میره رو تیتر پست , عنوان کاملش رو نشون بده. خواستم بدونم با اینکار تاثیر منفی ای تو سئو نداره؟ یعنی با اضافه کردن همون title به لینک مشکل سئو حل میشه؟

    ۴٫ ساختار لینک های سایتم بصورت : site.com/post-title هستش. بنظرت ساختار : site.com/id/post-title.html بهتره؟ اگه بهتره و بخوام با هزار و خوردی لینکی که الان دارم اینکارو کنم مشکلی تو رتبه گوگلم پیش میاد یا بعد چند هفته اوضاع عادی میشه؟

    ممنون بابت وقتی که گذاشتی و سوالاتمو خوندی

    • درود
      سال نو شما هم مبارک

      در مورد سوال اولتون اول باید بگم مشکلی نداره

      اما سوال دوم!
      فکر می کنم سوالتون به خاطر اینه که خیلی جاها خوندید Inline CSS باعث اُفت سئو میشه !
      اگر این کار رو بکنید مشکلی پیش نمیاد، اگه خیلی جاها خوندید باعث اُفت سئو میشه به این دلیل بوده که Inline CSS ها زیاد بشن سرعت Load میاد پایین اما در همین حد اصلا مشکلی به وجود نمیاره.

      سوال سومتون!
      Title=”عنوان پست” مشکلی نداره اما این که AnchorTextــه لینکتون آخرش … بشه به نظرم خیلی خوب نیست هم برای کاربر و هم برای روبات ها تقریبا غیرقابل مفهوم میشه

      سوال چهارم:
      ساختار سایت رو باید بر اساس سایتتون شکل بدید!
      برای مثال برای یک سایت که هم آموزشیه و هم خبری بنده این شکل رو ترجیح میدم:
      site.com/category/post-keyword
      که به این شکل میشه
      site.com/آموزش/نصب-وردپرس
      site.com/خبر/مرگ-تکنولوژی
      این نکته رو هم ذکر کنم که Level آدرستون تاثیر گذاره
      ترجیحا کمتر باشه بهتره !
      Site.Com/Level1/Level2
      Site.Com/Level1/
      گزینه دوم بهتره

      • احسان گفت:

        مرسی

        درمورد سوال دوم حقیقتش اهمیتی به inline css نمیدم چون قالب جدیدم حتی با افزونه کدهای inline نداره . فقط میخواستم مطمئن بشم که گوگل بخاطر اینکه دو کد رنگ تو یک تیتر قرار بگیره نمره منفی میده یا اصلا به رنگ کاری نداره

        سوال سوم : با دستور substr تیتر رو کوتاه کردم ولی این تغییر هیچ اثری روی شکل لینک اون پست نداره و … اضافه نمیکنه. فقط تو دیدن تیتر های طولانی که بعضا ترکیب پست رو خراب میکنن اینکارو انجام دادم

        سوال چهارم : من از افزونه سئو وردپرس استفاده میکنم و گزینه حذف category از لینک ها رو تیک زدم. سایت من با محتوای گیم و بازیهای رایانه ای هستش , خواستم بدونم بعضی سایتا لینک پستاشونو با id/post-title.html درست میکنن رو چه حسابی اینکارو میکنن؟ یعنی تو سئو یا چه مواردی تاثیر داره

        مورد آخر رو میشه بیشتر توضیح بدی و همینطور اگه تاثیر داره و من بخوام انجامش بدم , بعد چندوقت لینک های سایتم تو گوگل درست میشه و بازدیدهام مثله روز اولش میشه 🙂

        راستی قالب Be که استفاده میکنی تو رزولیشن ۱۳۶۶*۷۶۸ برای قسمت همین ارسال نظر یک مشکل داره که دکمه ارسال رو نشون نمیده و فقط یک خط عمودی سبز رنگ نشون میده , یک چک بکن

        • درود

          درمورد سوال دوم حقیقتش اهمیتی به inline css نمیدم چون قالب جدیدم حتی با افزونه کدهای inline نداره . فقط میخواستم مطمئن بشم که گوگل بخاطر اینکه دو کد رنگ تو یک تیتر قرار بگیره نمره منفی میده یا اصلا به رنگ کاری نداره

          گوگل به رنگ اهمیتی نمیده، البته تا جایی که قصد سایت سوء استفاده نباشه که اینجا شما هم قصد سوء استفاده ندارید.. ( منظور از سوء استفاده Black Hat SEOــه که خیلیا کلمات کلیدیشون رو با رنگ BackGround تو صفحه استفاده می کنن و گوگل روش حساسه )

          سوال سوم : با دستور substr تیتر رو کوتاه کردم ولی این تغییر هیچ اثری روی شکل لینک اون پست نداره و … اضافه نمیکنه. فقط تو دیدن تیتر های طولانی که بعضا ترکیب پست رو خراب میکنن اینکارو انجام دادم

          امکانش هست خیلی خیلی کم روی سئوی همون پست ها تاثیر بزاره.

          سوال چهارم : من از افزونه سئو وردپرس استفاده میکنم و گزینه حذف category از لینک ها رو تیک زدم. سایت من با محتوای گیم و بازیهای رایانه ای هستش , خواستم بدونم بعضی سایتا لینک پستاشونو با id/post-title.html درست میکنن رو چه حسابی اینکارو میکنن؟ یعنی تو سئو یا چه مواردی تاثیر داره

          معمولا سایت های خبری یا تفریحی این کار رو می کنن..
          رایج ترین دلیلش میتونه این باشه که وقتی شما روزی تعداد خیلی زیادی پست میزارید بالاخره یه جا عنوان دوتا پستتون ممکنه شبه هم شه یا یکی شه و توسط همین ID لینک ها جدا میشن
          معمولا هم تو URL از کلمه کلیدی استفاده میشه و در این صورت کلمه کلیدی دو تا پست یکی باشه URL ها باید فرق کنن و توسط همین ID که می فرمایید میتونید URL هارو تشخیص بدید..
          نکته بعدی اینه که شاید خیلی جاها کار رو برای کاربر آسون کنه
          site.com/123/Post-TItle
          شما اینجور جاها اگر post-title رو وارد نکنی و فقط آدرس Site.Com/123 رو وارد کنید مستقیم وارد پست میشه
          اما تو سایت های Gaming فکر نمی کنم نیاز باشه

          راستی قالب Be که استفاده میکنی تو رزولیشن ۱۳۶۶*۷۶۸ برای قسمت همین ارسال نظر یک مشکل داره که دکمه ارسال رو نشون نمیده و فقط یک خط عمودی سبز رنگ نشون میده , یک چک بکن

          سپاس گذارم بابت این که اطلاع دادید حتما چک می کنم <۳ 😉

          • احسان گفت:

            چون از autoptimize استفاده میکنی نمیتونم محل فایل استایل رو بگم ولی تو استایل قالب این کدهارو پیدا کن :

            #respond .form-submit {
            overflow: hidden;
            margin: 0;
            }

            بعد overflow رو به overflow: visible; تغییر بده درست میشه
            ——————————-
            مورد آخر اینکه وقتی از نمایش پست با id تو ساختار لینک استفاده بشه , اگه برای دو یا چند پست کلمه کلیدی یکی باشه(مثلا سه پست با کلمه کلیدی مشابه : Call of duty ) سئو نمره منفی میگیره؟

            چون تو سئو پست وقتی کلمه کلیدی تکراری وارد بشه یک اخطار نشون میده که قبلا در یک پست دیگه ازش استفاده شده , میخوام بدونم با این ساختار لینک id دار هم اینطور میشه یا مشکلی نداره؟

            این سوالی که الان پرسیدم خیلی جواب برام مهمه چون هر بازی که میذارم تو سایتم خب کدتقلب داره و سیو داره و ممکنه ۳-۴تا خبر هم داشته باشه , پس بخوام برای هرکدوم از یک کلمه کلیدی استفاده کنم کارمو آسون میکنه ولی تاثیرش تو سئو چطوره؟ (البته من تا الان کلمه مشابه نذاشتم و همینطوری میپرسم)

          • اول یه توضیح کلی برات در مورد کلمه کلیدی بدم
            کلمه کلیدی به کلمه ای میگن که کل پست رو خلاصه به کاربر بگه چیه..
            یعنی اگه تو داری Save میزاری واسه Cod4 کلمه کلیدیت میشه ( دانلود Save بازی Cod4 ) یا یه چیزی مثل این
            اگه داری آموزش آنلاین بازی کردنش رو میزاری ( آموزش آنلاین بازی کردن Call Of Duty 4 )
            حالا این که چه کلمه ای رو انتخاب کنی بستگی به بررسی هایی که انجام دادی داره
            ولی این که بیای به همه پستا در مورد COD4 کلمه کلیدی یکسان بدی اشتباهه
            یه کلمه کلیدی مثل Call Of Duty رو میتونی تبدیل به برچسب کنی
            یعنی به همه پست هاش تو برچسب ها Call Of Duty اضافه کنی و بعدش رو سئوی اون برچسب کار کنی
            خیلی تاثیرش بیشتره

            اما اگر نه همون کار رو بخوای بکنی
            هر کدوم که لینک بیشتری بهش داده شده باشه تو سایتت و سایت های دیگه و سئوش بهتر باشه بالاتر میاد
            رو همدیگه تاثیر منفی ندارن

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *